بررسی آزمون جامع علوم پایه پزشکی

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Thursday, October 23, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1366

برگزاری آزمون علوم پایه پزشکی و مشکل دانشجویان دندانپزشکی امروز (یکشنبه) با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد.

محمدحسین قربانی سخنگوی این کمیسیون درباره جزئیات این جلسه به خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: وزارت علوم به تازگی سیاستی را برای برگزاری آزمون علوم پایه در نظر گرفته که مشکلات و نگرانی هایی را برای دانشجویان به وجود آورده است.

وی با اشاره به حضور امیرحسین ضیایی معاون آموزشی این وزارتخانه در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت این سیاست را مثبت و اقدامی در جهت ارتقای سطح علمی کشور می داند.

قربانی خاطر نشان کرد که برخی از اعضای این کمیسیون خواهان برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی به شیوه گذشته اند و برخی نیز بر این باورند که برگزاری این آزمون به صورت منطقه ای ممکن است در نتایج این آزمون ها اثرگذار باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با یادآوری این که مسایل مرتبط با حوزه آموزش دانشگاه ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می شود، گفت: در این جلسه مقرر شد با کسب نظر این کمیسیون، برای رفع مشکلات دانشجویان پزشکی اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به نظرات متعدد و متنوع مطرح شده در این کمیسیون درباره آزمون جامع علوم پایه مقرر شد در جلسه دیگری موضوع بار دیگر بررسی و نمرات تمامی دانشگاه ها برای بررسی سطح دانشجویان به کمیسیون ارایه شود.

قربانی همچنین به مشکل جایابی دانشجویان رشته دندان پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: این گروه از دانشجویان شامل کسانی هستند که در خارج از کشور تحصیل کرده و به کشور بازگشته اند اما به دلیل نبود اطلاع رسانی دقیق وزارت بهداشت، مشکلاتی در زمینه محدودیت جذب آنان در دانشگاه ها به وجود آمده که قابل رفع است

نظرات

نظر دادن