پردیس علوم پزشکی کرمانشاه کلنگ زنی شد

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Monday, July 13, 2015 توضیح: 0 اصابت: 1473

 کلنگ احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه با حضور ابراهیم رضایی بابادی استاندار و فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی استان به زمین زده شد

 پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینی به مساحت 55 هکتار و در منطقه سرخه لیژه واقع شده که شامل دانشکده های دندانپزشکی، پرستاری - مامایی، پیراپزشکی و پزشکی می شود.

قرار است دانشکده دندانپزشکی که عملیات اجرایی آن آغاز شده در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع، دانشکده پرستاری - مامایی در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع، دانشکده پیراپزشکی در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 متر مربع و دانشکده پزشکی در زمینی به مساحت 18 هزار و 500 متر مربع احداث شود.

مجموع اعتباراتی که برای احداث این پردیس در نظر گرفته شده بالغ بر 850 میلیارد ریال می باشد و قرار است ظرف دو سال به بهره برداری برسد هرچند به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سعی خواهد شد تا دانشکده دندانپزشکی در سال 95 آماده افتتاح و بهره برداری گردد.

دکتر حسین کریم در حاشیه کلنگ زنی پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و واحد مرکز خبر کرمانشاه، راه اندازی این پردیس را یکی از آرزوهای دانشگاه برشمرد و گفت: تا پیش از این برای توسعه دانشگاه و افزایش رشته ها و گروه های تحصیلی مشکلات فراوانی داشتیم.

وی یادآور شد: احداث این پردیس علاوه بر اینکه توسعه دانشگاه علوم پزشکی را موجب می شود، باعث افزایش گروه های آموزشی و رشته های تحصیلی را نیز منجر خواهد شد و دانشجویان بیشتری را نیز جذب می کنیم.

کریم، افزودن رشته های تحصیلات تکمیلی در گروه های مختلف را نیز یکی دیگر از مزایای احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون در هر دوره پذیرای 60 دانشجوی دندانپزشکی هستیم که با راه اندازی پردیس دانشگاه این تعداد به 100 تا 120 نفر افزایش می یابد.

وی در پایان گفت: با راه اندازی این پردیس می توانیم دانشجویان خارجی بسیار بیشتری را پذیرش کنیم، دانشجویایی که هم اکنون تعداد آن ها کمتر از 10 نفر است

برچسب ها: پردیس

نظرات

نظر دادن