همایش پژوهش دانشجویی در اصفهان

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Saturday, November 15, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1343

نخستین همایش سالیانه پژوهش دانشجویی، روز پنجشنبه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد

این همایش یک روزه با حضور دانشجویان 9 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و 132 مقاله پژوهشی در آن ارائه شد

دبیر علمی همایش سالیانه پژوهش دانشجویی در گفتگو با ایرنا، هدف از برگزاری این همایش را ترویج طرح های پژوهشی در بین دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی و وابسته به آن اعلام کرد.

  از 132 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 9 مقاله بصورت سخنرانی و 123 مقاله بصورت پوستر ارائه شد.

وی با بیان اینکه مقاله های ارائه شده مورد ارزیابی و داوری توسط استادان دانشگاه قرار گرفته است، اظهار کرد: برترین این مقالات مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی موضوع مقاله ها را در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مدیریت، بهداشت، توانبخشی، تغذیه و پرستاری دانست و گفت: این همایش پژوهشی نخستین بار است که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بصورت دانشجویی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش پژوهش دانشجویی به برگزاری سه کارگاه آموزشی در کنار این همایش اشاره و اضافه کرد: این کارگاه ها شامل داوری مقالات، ثبت مقاله در نشریات بین المللی و طراحی پوستر بود.

هاشمی جزی با بیان اینکه بیشتر مقالات پزشکی دانشجویان ایرانی در نشریات معتبر بین المللی منتشر می شود، گفت: برای موفقیت آنها در پژوهش و تولید مقالات علمی و کاربردی لازم است که حمایت مالی و معنوی بیشتری از آنها صورت گیرد.

وی یکی از لازمه های این کار را تشکیل کمیته هایی در دانشگاه ها برای هدایت و توجیه دانشجویان در امر پژوهش عنوان کرد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان یکی از سه دانشگاه بزرگ دولتی این استان است که حدود 13 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی دارد

نظرات

نظر دادن