تولید دارو برای سرطان مثانه

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبارپژوهشی بر: Sunday, November 30, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1531

محققان انگلیسی در جریان یک مطالعه موفق به تولید دارویی شده اند که می تواند سرطان مثانه را درمان کند.

 از مدیکال نیوز تودی، محققان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس می گویند: ساخت دارویی که می تواند طیف وسیعی از سرطان ها را در برابر سیستم ایمنی بدن آسیب پذیر کند مهیج است و می تواند به معنی پیدایش جبهه تازه ای در مبارزه با سرطان باشد.این دارو سلول های سرطانی لایه ای را که از آن برای در امان ماندن از حمله سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند، هدف قرار می دهد

به گفته محققان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس، تحقیقات در رشته ایمنی درمانی به نتایج بسیار مهیج زیادی منجر شده است.

سیستم ایمنی در توازن حساسی با بعضی مواد شیمیایی در بدن قرار دارد، که گاه باعث واکنشی شدید می شود و گاه بعضی از این مواد باعث فرونشاندن این واکنش می شوند.

تومورها می توانند از این توازن برای پنهان شدن از چشم سیستم ایمنی استفاده کنند.

یکی از شیوه هایی که تومورها برای پنهان شدن از چشم سیستم ایمنی بکار می برند استفاده از پروتیینی به نام «پی.دی-ال1» ( PD-L1) است که معمولا برای پیشگیری از ابتلا به 'بیماری های خودایمنی' استفاده می شود.

در بیماری های موسوم به 'خودایمنی' مثل سرطان، سیستم ایمنی به اشتباه به خود بدن حمله می کند.

یک گروه بین المللی از دانشمندان از این دارو برای مسدود کردن پروتیین پی.دی-ال1 در 68 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته مثانه استفاده کردند. این دارو را شرکت «روش» (Roche)ساخته است.همه این 68 بیمار تحت شیمی درمانی قرار گرفته بودند و برآورد می شد که شش تا هشت ماه از عمرشان باقی مانده باشد.

محققان در بیش از نیمی از این بیماران که تومور آنها با استفاده از پروتیین پی دی-ال1 از سیستم ایمنی بدن پنهان می شد، نشانه های بهبود مشاهده کردند. در دو بیمار همه علائم سرطان پس از معالجه از میان رفت.

دکتر «تام پالز» از متخصصان موسسه سرطان بارتس در دانشگاه کویین مری لندن که در این مطالعه همکاری داشت، می گوید: این اولین داروی جدید برای سرطان مثانه در 30 سال گذشته بوده است.

وی افزود: تومورها یک لایه استتاری از جنس پی دی-ال1 برای خود می سازند که با برداشتن این لایه تومور قابل شناسایی می شود.

نظرات

نظر دادن