راه‌اندازی سامانه جامع علمی پژوهان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Wednesday, December 31, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1407

راه‌اندازی سامانه جامع علمی پژوهان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد 

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال 93 تسهیلات حمایتی پژوهشی دانشگاه حدود 70 درصد افزایش یافته است.

 دکتر زرقی در مراسم در پانزدهمین جشنواره ابوریحان بیرونی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته گفت: هدف گذاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارتقای کیفی تحقیقات و جهت گیری پژوهشها به سمت پژوهشهای کاربردی محصول محور بوده است و در این راستا ارتقای کیفی و کیفی نگری مد نظر قرار داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بر اساس نقشه راه ترسیم شده در این معاونت، اگر ایده ارایه شده بعنوان طرح تحقیقاتی باشد باید در مسیر تولید و انتشار علم تعریف شود. بنابراین به مدیریت تحقیقات ارایه می شود و با توجه به ارتقای کیفی که از اهداف ماست؛ این طرح در مسیر تولید علم قرار گرفته و در نهایت خروجی این طرح ارائه مقاله با کیفیت است.

وی ادامه داد: براساس این نقشه اگر ایده مذکور طرح فناورانه باشد به مدیریت فناوری تحویل داده می شود تا پس از بررسی در شورای فناوری به مرکز رشد ارائه شود. در نهایت این طرح وارد برج فناوری (شرکت های دانش بنیان) و بازار شده و در مسیر تولید ثروت و اشتغال زایی قرار می گیرد.

دکتر زرقی با اشاره به ترسیم دوبال در این معاونت گفت: تغییر نام معاونت پژوهشی به تحقیقات و فناوری تنها تغییر یک نام نیست بلکه تغییر یک تفکر است که سعی کردیم در مجموعه معاونت این نام را نهادینه کنیم .

وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظام رتبه بندی ملی دانشگاه‌های علوم پزشکی با 58 هزار امتیاز و 20 درصد رشد رتبه دوم کشور را کسب کرده است. در زمینه تولید علم 70 هزار امتیاز را تا پایان سال 93 هدف گذاری کرده‌ایم در حالی که ظرفیت دانشگاه 100 هزار امتیاز است و انتظار داریم رشد 20 درصدی را داشته باشیم و از نظر میزان رشد در دانشگاههای تیپ 1 در جایگاه اول قرار داریم و در نظام رتبه بندی ESI رتبه دوم را از آن خود کرده ایم.

دکتر زرقی دانشجویان را صاحبان دانشگاه برشمرد و با بیان این که دانشگاه در رتبه بندی امسال در حوزه تحقیقات دانشجویی رتبه اول را در کشور کسب کرده است به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی سامانه جامع علمی پژوهان اشاره کرد که هدف آن حذف فرآیند های کاغذی و چاپی از امور پژوهش، عدم نیاز به حضور فیزیکی اعضای هیات علمی و پژوهشگران برای انجام امور پژوهشی، انجام تمامی فرآیندهای پژوهشی به صورت الکترونیکی، تسریع اطلاع رسانی مستقیم به اعضای هیات علمی و پژوهشگران در سطح سامانه و پست الکترونیکی از طریق پیام کوتاه و اطلاع از میزان رضایتمندی کاربران از اهداف این سامانه است.

دکتر زرقی در پایان گفت: امسال نگاه دانشگاه به مسائل پژوهشی نگاهی ملی با افقی بین المللی است و با این نگاه تلاش داریم تا پژوهشگران برتر را رصد کنیم و در سالهای آتی از پژوهشگران داخلی و خارجی در راستای اهداف پژوهشی به نحو شایسته تری تقدیر می کنیم

نظرات

نظر دادن