لحاظ سابقه کار در سیستم عملکردی؛ امسال

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبارصنفی بر: Thursday, June 18, 2015 توضیح: 0 اصابت: 1387

میرزابیگی در زمینه تربیت نیروهای بهیار و کمک بهیار با بیان اینکه تاکید وزیر این است که این کار به صورت غیردولتی باشد، یکی از مزایای غیردولتی بودن را قبولاندن نظارت برآنها دانست

میرزابیگی درباره مبنای پرداخت به غیرپزشکان نیز گفت: در گذشته درصدی که در بین غیرپزشکان توزیع می‌شد 20 تا 22.5 درصد بود، اما در حال حاضر این میزان به 27.5 درصد ارتقا یافته و 1.5 درصد هم در اورژانس افزایش یافته است و این مبنایی است که در فرمول عملکردی مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین از امسال سابقه کار نیز با شیبی ملایم در سیستم عملکردی لحاظ می‌شود.

وی در مورد بحث نظارت و مدیریت با بیان اینکه جایگاه پرستاری با ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ارتقا یافت، اظهار کرد: در این راستا یک هیات نظارت و ارزیابی از سوی معاونت پرستاری برای پیگیری تحقق بخشنامه و دستورالعمل‌ها تشکیل شده تا اجرای برنامه‌ها را پیگیری کند که گزارشات هفتگی کشوری در این زمینه داریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از افزایش دو برابری شمار دانشکده‌های پرستاری خبر داد و افزود: در حال حاضر قریب به 200 هزار نفر کمبود پرستار داریم. در این راستا در نظر داریم تا نظام آموزشی پرستاری نیز به صورت بالینی‌تر مراحل خود را طی کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس از مهرماه نظام آموزشی پرستاری به این صورت است که 2 سال اول تئوری، سال آخر عملی و چهار ماه آخر نیز گرایش باشد. در این زمینه بحث هیات علمی بالینی نیز اتفاق خواهد افتاد.

میرزابیگی در زمینه تربیت نیروهای بهیار و کمک بهیار با بیان اینکه تاکید وزیر این است که این کار به صورت غیردولتی باشد، یکی از مزایای غیردولتی بودن را قبولاندن نظارت برآنها دانست و گفت: در حال حاضر پنج مجموعه از گروه‌های مختلف و انجمن‌های علمی برای این کار آماده‌اند. هنوز هم کسانی که توانمندی آموزشی را داشته، می‌توانند درخواست داده و درخواست آنها در شورای تخصصی ارزیابی شده و در صورتی که شرایط نیروهای تربیتی را داشته باشند، با آنها تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کنیم

نظرات

نظر دادن