تازه های قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبارصنفی بر: Monday, October 27, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1428

مرحله سوم طرح تحول سلامت یک شبه تهیه و به مرحله اجرا درآمد، تصریح کرد: این در حالی است که قانونی که هفت سال پیش در مجلس تصویب، حتی آئین نامه‌های آن تهیه و تدوین شد به بهانه بارمالی کنار گذاشته شده است

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: وزارت بهداشت درصدد است تا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در سه بیمارستان به صورت آزمایشی عملیاتی کند، این در حالی است که از وزارت بهداشت در خواست کرده ایم تا این قانون را در قالب پایلوت در یکی از بیمارستان‌های هر استان به مدت دو ماه به اجرا در آورد.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ، درباره نتایج نشست اخیر اعضای شورای عالی نظام پرستاری در خصوص تعرفه خدمات پرستاری اظهار کرد: روسای نظام پرستاری با اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به شدت مخالف هستند، چرا که معتقدند قانونی که هفت سال پیش به تصویب رسیده است، نباید به صورت آزمایشی اجرا شود، بلکه وزارت بهداشت باید بدون هیچ قید و شرطی این قانون را اجرا کند.

وی افزود: اعضای شورای عالی نظام پرستاری همچنان در تلاش هستند تا این قانون به صورت یکسان در سراسر کشور اجرا شود.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که وزارت بهداشت درصد است تا این قانون را در 3 بیمارستان به صورت آزمایشی اجرا کند، گفت: نظام پرستاری با توجه به اینکه اعتقادی به اجرای این قانون به صورت پایلوت ندارد، از وزارت بهداشت در خواست کرد تا پایلوت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در یکی از بیمارستان‌های هر استان به مدت دو ماه صورت گیرد. همچنین پس از بررسی و رفع نواقص احتمالی پس از دو ماه این قانون در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی کشور عملیاتی شود.
عضو شورای عالی نظام پرستاری در ادامه با بیان این مطلب که مرحله سوم طرح تحول سلامت یک شبه تهیه و به مرحله اجرا درآمد، تصریح کرد: این در حالی است که قانونی که هفت سال پیش در مجلس تصویب، حتی آئین نامه‌های آن تهیه و تدوین شد به بهانه بارمالی کنار گذاشته شده است

نظرات

نظر دادن