خرید و فروش پایان نامه علوم پزشکی

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Wednesday, October 15, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1316

خرید پایان‌نامه تنها مختص رشته‌های علوم انسانی نمی‌شود و هستند دانشجویانی که برای گرفتن مدرک پزشکی عمومی خود مبلغ ناچیز ۱.۵ میلیون تومان بابت خرید پایان‌نامه پرداخت می‌کنند. شاید به همین علت است که به ۵۸ درصد مقالات ایرانی هیچ استنادی نشده است

به گزارش فرهنگ نیوز ، نوشتن پایان نامه همیشه سخت ترین کار دانشجویی بوده و به عنوان غول آخر برای فارغ التحصیلی محسوب می‌شود.

فارس نوشت : از تعداد واحد‌های اختصاص یافته برای این غول ترم آخری می‌توان متوجه شد که گرفتن نمره خوب برای این ۶ واحد درسی از هرچیزی مهمتر است چرا اینکه به راحتی یک نمره بد می‌تواند معدل دانشجو را به شدت کاهش دهد.

از طرفی برای دانشجویانی که همزمان مشغول به کار هستند یا دارای زن و فرزند هم هستند مدیریت زمان در کشتن غول پایان نامه از اهمیت زیادی برخوردار است.

برخی دانشجویان زرنگ‌تر، از ترم‌های پایین‌تر کار بر روی موضوع پایان نامه خود را آغاز می‌کنند تا همزمان با گذراندن آخرین واحد درسی در ترم آخر از پایان نامه خود دفاع کنند.

برخی هم سرعت انجام کار را بالاتر می‌برند تا در موعد مقرر بتوانند از پایان نامه خود دفاع کنند.

در این میان عده‌ای هم که عددشان کم نیست به دلایل مختلف نمی‌خواهند شخصاً روی پایان نامه خود کار کنند و برای این ۶ واحد درسی وقت بگذارند.

این دانشجویان معتقد هستند که کار روی پایان نامه تلف کردن وقت است و اساتید نمره خوب را به هر جور پایان نامه‌ای می‌دهند، آنها می گویند وقتشان ارزش بیشتری دارد تا اینکه آن را برای تهیه یک پایان نامه ای که به هیچ کاری نمی‌آید هدر دهند.
شاهین آخوندزاده در این زمینه گفت: «از مقالات دانشجویی می‌توان استفاده‌های فراوانی کرد، به طور مثال کسانی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند، با استفاده از مقالاتشان پذیرش می‌گیرند».

از وی در مورد دانشجویانی که می‌خواهند در داخل ادامه تحصیل دهند پرسیدم و گفت «مقاله دانشجویی و پایان نامه برای این افراد در آزمون دستیاری کارایی ندارد اما قطعاً در پذیرش آنها در مقطع PHD بی تأثیر نخواهد بود و یکی از امتیازات داشتن مقاله خوب است».
.

نوشتن پروپوزال بدون مقاله سرچی ۳۰۰ هزار تومان و پروپوزال با مقاله سرچی ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌هایی بود که «م.ع» در گفتگوی تلفنی با خبرنگار فارس اعلام کرد.

به گفته وی، یک تیم کارکشته و ماهر وظیفه تهیه پایان نامه را بر عهده دارند و در هر رشته پزشکی به جز داروسازی به نوشتن پایان نامه اقدام می‌کنند.

برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته‌اید که گفت: «برای اینکه کسی نتواند پایان نامه بخرد، ما روندی را برای تصویب پروپوزال گذاشته‌ایم که جلوی تهیه پایان نامه آماده گرفته شود، ضمن اینکه در جریان نوشتن پایان نامه دانشجو مرتب باید به استاد راهنمای خود گزارش کار دهد. این روند موجب می‌شود تا شرایط برای کسانی که اقدام به خرید پایان نامه می‌کنند دشوار شود».
.

شاید تعداد دانشجویان علوم پزشکی همانطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید، انگشت شمار باشد و شاید هم همان طور که دانشجوی دانشکده بهداشت گفت کسانی هستند در خود دانشگاه این کار را برای دانشجویان انجام می‌دهند.

یکی از دلایلی که سبب می‌شود دانشجویان رغبتی به نوشتن پایان نامه نداشته باشند این است که آنها می‌گویند استفاده ای از این پایان نامه نمی‌شود و برای ما هم سودی ندارد.

آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می‌گوید: «صحبت‌هایی شده تا پایان نامه‌ها در آزمون دستیاری هم تأثیرگذار باشد البته هم اکنون کسانی که ۲ مقاله علمی داشته باشند در بنیاد نخبگان عضو می‌شوند و از امتیاز نخبگی برای قبولی در آزمون دستیاری استفاده کند».

البته وی تأکید می‌کند که «پایان نامه در مقطع پزشکی عمومی زیاد اهمیتی ندارد چرا که دانشجویان در این مقطع تنها آموزش می‌بینند که چگونه تحقیق کنند و کار اصلی آنها در مقاطع بالاتر است. البته از همین پایان نامه‌ها نیز تولید علم می‌شود».

موضوع خرید پایان نامه را با رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت هم در میان گذاشتیم، او در واکنش به این سوال با تعجب گفت: «این افراد دانشجو نیستند و بیخودی رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اند».

شاید کمبود افرادی که پایان نامه داروسازی بنویسد موجب شده تا کارهای انجام شده در این حوزه قوی‌تر از دیگر حوزه‌ها باشد تا جایی که ملک‌زاده در مورد استنادات به مقالات ایرانی‌ها می‌گوید: «بیشترین استنادها به مقالات پزشکی به داروسازی شده است


نکته جالب در مورد مقالات تهیه شده پزشکی در ایران این است که طبق آمار معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به ۵۸ درصد از ۶۱ هزار مقاله پزشکی نوشته شده در کشور هیچ استنادی نشده و تنها ۱۰۰ مقاله استنادهای بیش از ۱۰۰ مورد دارند.

نظرات

نظر دادن