حمایت از مرکز رشد واحدهای فن‌آوری دارویی

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Tuesday, October 28, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1520

به گزارش ، دکتر بیژن ملائکه با اشاره به اینکه این مرکز به منظور کاربردی شدن و تجاری سازی نتایج تحقیقات و توسعه فرهنگ کارآفرینی، در زمینه فرآورده‌های دارویی راه اندازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این مرکز، واحدهای فناور فعال در زمینه فرآورده‌های دارویی را به عضویت می پذیرد و مورد حمایت قرارمی دهد

رییس مرکز رشد واحدهای فن آوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعطای تسهیلات و حمایت از واحدهای فن آوری فرآورده‌های دارویی مستقر در این مرکز خبر داد.

به گزارش ، دکتر بیژن ملائکه با اشاره به اینکه این مرکز به منظور کاربردی شدن و تجاری سازی نتایج تحقیقات و توسعه فرهنگ کارآفرینی، در زمینه فرآورده‌های دارویی راه اندازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این مرکز، واحدهای فناور فعال در زمینه فرآورده‌های دارویی را به عضویت می پذیرد و مورد حمایت قرارمی دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: موضوعات کاری مورد قبول برای ورود به این مرکز باید در ارتباط با فن آوری ساخت فرمولاسیون فرآورده های دارویی، بهداشتی، آرایشی و یا ساخت کیت های تشخیصی، آزمایشگاهی و یا سنتز اولیه دارویی اعم از مواد موثره واکسیپیان های دارویی از منشاء طبیعی، صناعی و بیولوژیکی باشد.

وی تاکید کرد: واحدهای فناور پیش از ورود به این مرکز، باید مرحله پژوهشی را طی کرده وبا دارا بودن یک محصول اولیه قابل ارائه، برای تبدیل به یک محصول تجاری نیاز به حمایت داشته باشند.

رییس مرکز واحدهای فن آوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ارائه تسهیلات مالی و اعتباری، تامین امکانات اداری مورد نیاز، حمایت های حقوقی و قانونی و خدمات مشاوره ای و آموزشی از جمله خدمات و تسهیلات قابل ارائه در این مرکز برشمرد.

.

نظرات

نظر دادن