بازتوانی اعصاب مبتلایان به سکته‌های مغزی با بازی‌های رایانه‌ای

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبارپژوهشی بر: Wednesday, October 15, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1324

استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران به تأثیر برخی درمان‌های جدید مانند تحریک الکتریکی، مغناطیسی اشاره کرد و گفت: بازی‌های رایانه‌ای در بازتوانی عصبی-شناختی مبتلایان به سکته‌های مغزی موثر است.

با اشاره به برخی درمان‌های جدید برای مبتلایان به سکته‌های مغزی اظهار داشت: برخی درمان‌های جدید مانند تحریک الکتریکی، مغناطیسی و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای بهبود عملکرد در افرادی که به سکته‌های مغزی دچار شده‌اند موثر است و افق‌های نوینی را برای درمان این افراد پیش چشم گشوده است.

وی افزود: افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند قادر به راه رفتن طبیعی نیستند و ممکن است نتوانند از پس کارهای روزمره خود برآیند و این موجب می‌شود تا ضعیف شده و ضعف آنها ماندگار شود.

استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از درمان‌های مبتلایان به سکته‌های مغزی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای است. در این روش ابتدا دوربینی که بر روی عینکی نصب شده است بر روی چشمان فرد مبتلا به سکته می‌گذاریم سپس از او می‌خواهیم تا به انجام یک بازی کامپیوتری که در آن حرکت وجود دارد بپردازد یکی از این بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که فرد در یک فروشگاه قرار می‌گیرد و به راه‌رفتن و برداشتن مواد غذایی و اشیاء مورد نیازش می‌پردازد.

وی ادامه داد: این روش موجب بازتوانی عصبی- شناختی بیمار می‌شود.

استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: در این روش فرد را در فضای مجازی قرار می‌دهیم تا به بازتوانی عصبی- شناختی او بپردازیم در حال حاضر این روش در مرحله تحقیقاتی است و در مراکز مربوط انجام می‌شود و خوشبختانه این روش نتایج خوبی را همراه داشته است.

برچسب ها: بازی سکته مغزی

نظرات

نظر دادن