طرح تعرفه خدمات پرستاری ارتقا کیفیت خدمات درمانی را بدنبال دارد

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبارصنفی بر: Wednesday, October 15, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1283

بی عدالتی در پرداخت خدمات پزشکی و توجه خاص صرفا به پزشکان، بی انگیزگی سایر کادر درمانی و بیمارستانی نظیر پرستاران را در پی خواهد داشت

'حسین مومنی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : پرستاران کشور در انتظار تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند که وزیر بهداشت به تازگی قول اجرای آن را داده است.

وی گفت : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا در جمع اعضای شورای عالی نظام پرستاری از اجرای 'طرح تعرفه گذاری نظام پرستاری' به صورت آزمایشی در دو بیمارستان تهران خبر داد اما هنوز این طرح اجرا نشده است.

وی گفت: طرح تعرفه گذاری نظام پرستاری در سال 1386 توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما از آن زمان تاکنون این طرح اجرایی نشده است.

معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه افزود: اجرای این طرح همگام با 'طرح تحول نظام سلامت' افزایش رضایتمندی پرستاران و ارتقا کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی را بدنبال خواهد داشت.

مومنی ضمن قدردانی از برنامه های وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: گرچه این طرح نقش مهمی در ارتقا سلامت در سطح کشور دارد اما در بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت گروه خاصی همچون پزشکان مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: هم اکنون پرستاران بین 60 تا 70 درصد کادر درمانی بیمارستانها را تشکیل می دهند لذا یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین اقشار در عرصه خدمات سلامت به مردم به شمار می روند.

هم اکنون در سطح کشور حدود 120 هزار پرستار در بخش دولتی و 70 هزار پرستار در بخش خصوصی فعالیت می کنند.

همچنین 115 هزار پزشک عضو سازمان نظام پزشکی ایران هستند که 70 هزار نفر آنان را پزشکان عمومی تشکیل می دهند.

نظرات

نظر دادن