همایش سراسری نظارت بر امور درمان امروز آغاز به کار کرد

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Monday, October 27, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1552

معاون درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی اذعان داشت، وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت به مرور از تصدی گری خود می کاهد، اما هر قدر این تصدی گری کاهش یابد 3 امر سیاستگذاری، تامین منابع، نظارت و ارزشیابی به عنوان سه تکلیف اصلی وزارت بهداشت به قوت خود باقی خواهد ماند

همایش مذکور با شرکت ناظران امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حال برگزاری است .

پایش وضعیت برنامه های تحول نظام سلامت و آموزش در خصوص کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران از محورهای این همایش می باشد. همچنین طی برنامه ریزی های انجام شده برنامه آموزشی شیوه ممیزی و رسیدگی به صورت حساب های مراکز درمانی، موارد نظارتی مرتبط با نظام پزشکی و آخرین تغییرات در سنجه های اعتبار بخشی برگزار خواهد شد.

دکتر محمد آقاجانی در افتتاحیه همایش مذکور علاوه بر تبیین و تشریح جایگاه و نقش حساس نظارت بر استقرار و تداوم و صیانت از برنامه ها و اهداف طرح تحول سلامت گفت: حاکمیت اعتماد بی نظیری به حوزه درمان کرده و منابع قابل توجهی را در اختیار ما قرار داده و این وظیفه ما و تیم های نظارتی دانشگاهیست که از برنامه تحول نظام سلامت، منابع و اعتماد و حقوق هموطنان عزیز صیانت کرده و مراقب باشیم تخطی رخ ندهد.

معاون درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی اذعان داشت، وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت به مرور از تصدی گری خود می کاهد، اما هر قدر این تصدی گری کاهش یابد 3 امر سیاستگذاری، تامین منابع، نظارت و ارزشیابی به عنوان سه تکلیف اصلی وزارت بهداشت به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی سخت‌ترین ماموریت در حوزه تحول درمان را مربوط به اجرای کتاب تعرفه‌ها و برخورد با متخلفان  دانست و گفت : بر این اساس از 15 آبان ماه سالجاری بیش از پیش و با تمام قدرت و سرعت باید به وظایف خود در حوزه نظارت عمل نماییم. لذا تحول در بسته نظارت بسیار ضروری به نظر می رسد و باید ساز و کارها و روش های نظارتی به صورت کیفی و کفی تغییر یابد. که در این راستا  به روز کردن اطلاعات ، دانش ناظران و شیوه های نظارتی امری بدیهی است. برای نظارت هر چه بهتر، در استان ها ستادهای نظارت بر اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت جهت حذف دریافت هر گونه اخذ خارج از پرونده مالی بیمار در بیمارستان و موسسات درمانی  با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی تشکیل خواهد شد.

دکتر آقاجانی ادامه داد: 3 مولفه هوشیاری، دقت و سرعت تیم نظارتی، ضامن اجرای هر چه بهتر و پیشرفت برنامه های وزارت بهداشت خواهد بود.

وی ماموریت تیم های نظارتی را شبانه روزی خواند و از آنها خواست تا اصلاح کامل معایب تلاش های خود را متوقف ننمایند.

 

نظرات

نظر دادن