آمار ظرفیت‌های جدید ارشد و دکتری دانشگاه‌ها

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبار دانشگاهی بر: Wednesday, October 15, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1322

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات و آمار ثبت‌نام ظرفیت‌های جدید برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تکمیل ظرفیت برخی کدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری سال ۹۳را تشریح کرد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ، گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با اعلام ظرفیت‌های جدید برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تکمیل ظرفیت برخی کدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی افزود: داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ ثبت‌نام و در آزمون شرکت کردند می‌توانند بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های انتخابی خود از کدرشته محل‌ امتحانی مربوط حداکثر تا ۲۰ کدرشته محل انتخاب کنند.

توکلی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در این دوره‌ها ۲۴ هزار و ۷۷۳ نفر است و تا ۸ صبح امروز سه شنبه ۲۲ مهرماه تعداد ۹ هزار و ۴۱۱ نفر برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کردند.

توکلی گفت: ظرفیت‌های جدید برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تکمیل ظرفیت برخی کدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دکتری(PhD) نیمه متمرکز سال ۹۳نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

وی افزود: داوطلبانی که در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کردند و پذیرفته نشده‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون و مندرجات اطلاعیه‌ای که در رابطه با اعلام ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی کدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون منتشر شده است تا روز ۲۷ مهرماه ۹۳ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: داوطلبان برای انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی باید حداکثر تا ۵ کدرشته محل انتخاب کنند.

به گفته وی، ظرفیت پذیرش در این دوره‌ها ۵۸۰ نفر است و تا ۸ صبح امروز سه شنبه ۳ هزار و ۹۵۳ نفر برای تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
فرصت یک هفته ای برای داوطلبان دکترا و ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز فرآیند شرکت داوطلبان در مرحله تکمیل‌ظرفیت دو کنکور کارشناسی‌ارشد و دکترای سال 93 گفت: «داوطلبان می‌توانند تا 27 مهرماه نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه شرکت در مرحله تکمیل‌ظرفیت اقدام کنند.

 به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، حسین توکلی افزود: «ظرفیت‌ جدید آزمون‌ ورودی‌ دوره دکترای «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال‌ 1393، 580 نفر و ظرفیت‌ جدید آزمون‌ کارشناسی‌ارشد ناپیوسته‌‌ سال‌ 1393، 22 هزار و 943 است که در مجموع دو آزمون 23 هزار و 523 نفر ظرفیت پذیرش دارند.» وی اظهار کرد: «متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون مذکور و همچنین اطلاعیه‌های ثبت‌نام از 20 تا 27 مهرماه با مراجعه به سایت سنجش برحسب مورد نسبت به انتخاب کدرشته ‌محل‌های تحصیلی (حداکثر پنج کدرشته محل) مطابق رشته امتحانی خود اقدام کنند.» مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: «گزینش‌ نهایی‌ در هر یک‌ از کدرشته‌‌های تحصیلی‌ اعلام‌شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ مذکور انجام‌ خواهد شد.»

توکلی درباره اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و همچنین تکمیل‌ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ارشد ناپیوسته‌‌ سال‌ 1393 گفت: «داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام کردند و در جلسه امتحانی حاضر بودند، براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه‌ها، می‌توانند از 21 تا 27 مهرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از کدرشته‌های امتحانی مربوط اقدام کنند.»

نظرات

نظر دادن