تولید سه نانو دارو در دانشگاه پزشکی مشهد

نوشته شده توسط: انتشارات معین به: اخبارپژوهشی بر: Thursday, November 6, 2014 توضیح: 0 اصابت: 1495

سه نانو داروی متعلق به ایران در مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته شده است

،دکتر محمد رمضانی افزود: این داروها شامل 'نانو سینا دکسوزوم' داروی ضد سرطان، 'نانو کورکومین' از ماده موثره زردچوبه برای بیماری های التهابی و سرطان و 'نانو سینا آمفولیش' برای درمان سالک است

رمضانی افزود: نانو داروی درمان سالک جلدی تاکنون در دنیا ساخته نشده و اکنون تمام تست های حیوانی و بالینی آن انجام شده و به تازگی مجوز تولید را کسب کرده است .

وی اظهارکرد:درحال حاضر داروهای نانو سینا دوکسوزوم و نانو کورکومین به مرحله تولید انبوه رسیده است، اما نانو داروی درمان سالک به تازگی مجوز تولید را کسب کرده است.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی مشهد اضافه کرد:نانو سینا دوکسوزم برترین محصول نانو در کشور شناخته شد که با اثربخشی بالا همراه بوده است و هم اکنون به طور کامل جایگزین نمونه خارجی شده است.

مدیر پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت:درحال حاضر 33 عضو هیات علمی با 140 دانشجوی مقطع فوق لیسانس و PHD در این پژوهشکده فعالیت می کنند.

وی ثبت 15 اختراع و هشت محصول دارویی را از جمله دستاوردهای پژوهشکده بوعلی مشهد در این مدت عنوان کرد.

رمضانی در خصوص فعالیت دو مرکز رشد در پژوهشکده بوعلی مشهد،افزود : این مراکز شامل مرکز رشد فراورده های دارویی و مرکز رشد فناوری سلامت است که بدین ترتیب اکنون 10 شرکت دارویی و بهداشتی با استفاده از امکانات و فضای آزمایشگاهی این مراکز رشد محصولات خود را تولید می کنند.

رمضانی با اشاره به احداث و تجهیز 'اتاق تمیز' پژوهشکده بوعلی تا پایان امسال گفت: این طرح، با هزینه بین 80 تا 100 میلیارد ریال برای تولید داروهای بیولوژیک و گران قیمت تجهیز می شود

نظرات

نظر دادن